Przewidywany porządek konferencji:
- 1400 Rejestracja uczestników - pobranie materiałów w holu przed aulą
- 1430 Otwarcie konferencji
- 1435 Gra, w której informatyk zawsze może wygrać? - Maciej Borowiecki
- 1500-1640 Warsztaty w grupach - propozycje do wykorzystania na zajęciach z uczniami
Uczestnicy konferencji biorą udział w każdym warsztacie.- Liczymy kropki, problemy związane z układem dwójkowym - Wanda Jochemczyk; prez1 i prez2.
- Kodowanie rysunków za pomocą liczb - Agnieszka Borowiecka; rozmiar rysunku, Interaktywna źródło informacji dla uczniów uczących się informatyki
- Czy umiesz to przeczytać?, zajęcia o szyfrowaniu - Agnieszka Samulska; szyfrowanie, kartka z kratkami, z okienkami, z 2 tablicami kodów, Gaderypoluki, zadania do wykonania.
- Geometria robota, robotem przez matematykę - Janusz S. Wierzbicki
- Pomyśl i znajdź - krótko o wyszukiwaniu - Witold Kranas - projekt w scratchu i w KA
- 1650 Od szczegółu do ogółu, praktyczne refleksje o nauczaniu informatyki według nowej podstawy programowej - dr Katarzyna Olędzka, (m. inn. robot podlewa kwiatki)
- 1710 Oferta szkoleń dla nauczycieli
- 1720 Podsumowanie konferencji
Oraz do zapisania się na kursy online: 1)WebQuest jak to łatwo powiedzieć i zrobić, który zaczął się wczoraj, ale jeszcze można dołączyć.
Najpierw zapisanie się następuje na platformie kursów, a następnie z tym samym loginem i hasłem wchodzimy na Moodle do naszego kursu
2) Humaniści lubią TIK, albo czy Korczak stosowałby TIK w swojej pracy?
Po założeniu konta na platformie szkoleń i zapisie, wchodzimy na kurs na Moodle z tym samym loginem i hasłem - czekamy na zgłoszenia
Prosimy także o zachęcenie swoich dyrektorów, do skorzystania z kursów blended związanych z wprowadzanymi zmianami.
1) Młody stażem dyrektor w drodze do przywództwa edukacyjnego
2) Dyrektor doświadczony - stale rozwijający się na rzecz przywództwa
Początek 14 marca - 1 spotkanie w realu - przełożony, czekamy na zgłoszenia, 3 tygodnie online i na końcu 2 spotkanie w realu.
Wszyscy uczestnicy konferencji otrzymają egzemplarz kwartalnika MERITUM 4 (43) 2016, wydany przez OEIiZK i MSCDN, pt.: Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji włączającej uczniów niepełnosprawnych.